Ieder zelf respecterend bedrijf zou eigenlijk een crisiscommunicatieplan moeten opstellen. Want wat nou als er een keer een cruciale fout wordt gemaakt, of als uw bedrijf zeer negatief in de media komt? Dan is het handig om snel én doordacht te reageren. Maar dat is niet altijd makkelijk. Gelukkig is begeleiding in crisiscommunicatie mogelijk.
Wanneer crisiscommunicatie?
Een bedrijf heeft verschillende stakholders. Dit kunnen klanten zijn, opdrachtgevers, de overheid, aandeelhouders, leveranciers en nog veel meer. Bedenk maar eens voor wie dat bij uw onderneming geldt. Zij hebben er allemaal belang bij hoe uw bedrijf zich ontwikkelt. En stelt u eens voor, dat er iets grondig mis blijkt te zijn met uw product, er een brand uit breekt of uw dienstverlening niet goed is verlopen? Dan kan een crisiscommunicatieplan u uit de brand helpen.
Ondersteuning bij een crisiscommunicatieplan
Bijl PR is een bureau wat u helpt bij het uitvoeren van crisiscommunicatie. Maar daarvoor moet er wel eerst een plan worden geschreven, dit kan alvast worden gedaan voor er iets aan de hand is. Door vooraf alvast op te schrijven hoe u gaat handelen bij een bepaalde crisis zal u het effect zo laag mogelijk houden. En daar heeft u dan profijt van!
Op de website van Bijl PR leest u meer over zo’n plan. Ze helpen ook bij overheidscommunicatie!